TikTok czy YouTube Shorts?
Jednym z głównych pytań, jakie nurtuje osoby przeszukujące internet, jest zapytanie: Co lepiej wybrać TikTok czy Yotube Short? Na to zagadnienie nie ma łatwej odpowiedzi. Mianowicie wszystko zależy od tego, czego szukasz. TikTok jest świetnym miejscem do krótkich filmów, które są zabawne i zachęcające do podzielenia się nimi. Jeśli jednak szukasz bardziej profesjonalnych krótkich filmów wideo, YouTube Shorts może być lepszym wyborem. YouTube Shorts oferuje wiele profesjonalnych narzędzi do tworzenia krótkich filmów, które można szybko i łatwo przesyłać online.
Co ma w swojej ofercie TikTok i Youtube, że stały się tak popularne?
Platformy społecznościowe oparte na krótkich filmach stały się niezwykle popularne. Zarówno TikTok, jak i YouTube oferują szeroką gamę krótkich filmów, które użytkownicy mogą publikować na swoich kontach. Platformy te dały milionom ludzi możliwość podzielenia się swoimi przemyśleniami i pomysłami na cały świat. Platformy te nie są jednak pozbawione wyzwań. Przyjrzyjmy się zaletom oraz wadom korzystania z tych platform mediów społecznościowych.
Jaki rodzaj filmów znajdziemy na TikTok, jak i YouTube?
Zarówno TikTok, jak i YouTube oferują użytkownikom szeroką gamę krótkich filmów, które mogą przesyłać i oglądać. Te filmy mogą trwać zaledwie kilka sekund lub nawet piętnaście minut. Kilka takich kategorii obejmuje komedie, dramaty, edukację, rozrywkę, muzykę, zdrowie i styl życia. Kategorie z największą liczbą produkcji dostępnych na obu platformach to gotowanie, języki i zwierzęta. Obie platformy oferują również liczne aplikacje dla użytkowników do projektowania własnych projektów wideo. Większość krótkich filmów zarówno na TikTok, jak i YouTube jest w jakości HD. Ponadto obie platformy pozwalają na nakładki tekstowe, filtry, tytuły i ścieżki dźwiękowe w wielu różnych formatach.
Dla kogo jest przeznaczona treść z TikTok czy YouTube?
Treści cyfrowe są szeroko dostępne dla prawie każdego, kto ma połączenie z Internetem. Obie strony zostały stworzone z myślą o dzieciach już od ósmego roku życia. Ponadto obie strony są dostępne w ponad 150 różnych językach. YouTube ma również aplikację na urządzenia mobilne, która umożliwia użytkownikom dostęp do witryny ze smartfonów. Ponadto obie witryny zawierają miliony komentarzy użytkowników, co pozwala na interakcję społeczną zarówno między przeglądającymi, jak i przesyłającymi. YouTube umożliwia także użytkownikom tworzenie kanałów, na których mogą przesyłać własne filmy lub dołączać do innych kanałów w celu tworzenia wspólnych projektów.
Zarówno filmy krótkometrażowe TikTok, jak i YouTube mają swoje własne bazy fanów
Wielu popularnych użytkowników często przesyła pliki do obu witryn, nie skupiając się na jednym. Wiele z tych przesyłanych filmów to krótkie skecze komediowe lub inne rodzaje treści cyfrowych. Filmiki szybko zyskują popularność i często przyciągają miliony wyświetleń w ciągu kilku tygodni od opublikowania w Internecie. Ogólnie rzecz biorąc, oparte na krótkich filmach media społecznościowe szybko stają się częścią naszego społeczeństwa.
Zarówno TikTok, jak i YouTube pozwalają ludziom o różnych zainteresowaniach i pomysłach na łatwe udostępnianie treści cyfrowych innym osobom za pośrednictwem aplikacji lub linków prowadzących do serwisu.
Autor: Katarzyna Kluczyk
Zobacz też:
Na TikToku nawet fajny marketing można obecnie zrobić.
Ja tam wolę wszystko, co od Google