Jak promować profil w social mediach?

Wielu influencerów prowadzi swój biznes, skupiające się głównie na internecie, na swoim profilu w mediach społecznościowych. To właśnie rosnąca rola social mediów to dobre miejsce i świetny sposób na szukanie potencjalnych klientów. Pomaga w tym zresztą sama ilość mediów społecznościowych tj. facebook, instagram czy youtube. Niezależnie jaki fanpage chcesz prowadzić, ilu odbiorców zdobyć, ilu klientów z twojej branży chcesz oczarować swoimi produktami — media społecznościowe to dziś główne źródło sukcesu. Jak rozkręcić swój profil w social mediach, aby zdobyć potencjalnych klientów? Co warto robić na swoim profilu? Co wziąć pod uwagę, tworząc firmowe profile?

Od barteru do social mediów, czyli jak współcześnie oferować usługi i produkty?

Świat biznesu jest bardzo dynamiczny i zmienia się nieustannie, bazując na aktualnych możliwościach. Kiedyś, aby dotrzeć do klienta, trzeba było ruszyć z mozolną podróż do klienta, zaoferować mu to, czego potrzebował najbardziej. Najpierw używano barteru, potem korzystano z pieniędzy. Z doświadczeń sprzed wieków, także w XX wieku, korzystali obwoźni sprzedawcy różnorakiego sprzętu. Na szczęście — rozwój technologii pozwolić nam docierać do potencjalnych klientów w jednocześnie prostszy i bardziej skomplikowany sposób.

Jeszcze kilka lat temu, aby ktoś mógł się dowiedzieć, co oferujesz, musiałeś zakładać firmę, posiadać lokal usługowy i ogłaszać się poprzez ulotki, billboardy czy ogłoszenia w lokalnej prasie. Rozwój internetu sprawił, że dziś, możesz łatwo prowadzić sprzedaż w kanałach społecznościowych. Wielki zasięg postów na instagramie czy facebooku, łatwość ich udostępniania i rozsiewania się to dobry sposób na kontakt z potencjalnymi nabywcami, a także zyskania sponsorów swojego biznesu.

Ten jednak, kto zaczynał swoją przygodę ze swoją stroną w social mediach wie, że nie wystarczy zamieścić byle jaki post ze zdjęciem swoich usług. Aby zyskać sukces, trzeba włożyć w to nieco więcej pracy.

Możliwe rodzaje działań marketingowych na twojej stronie — rozkręć swój profil z głową

Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania, zastanów się, co chcesz robić i prezentować sobą. Od tego, w jaką niszę pragniesz wejść, zależy, czy szybko zyskasz sukces, czy nie. Oferowanie czegoś niezwykłego, na co jeszcze nikt nie wpadł albo czegoś potrzebnego, co ma dużą ilość konkurencji na rynku — to kluczowa kwestia.

Oczywiście, pamiętaj, że musisz dotrzeć do swojej grupy docelowej, czyli najpierw ją określić. Zweryfikuj ich potrzeby, zdobądź zaufanie. Aby odnieść sukces, musisz mieć wiedzę na dany temat, ale ona sama nie wystarczy. Ważna jest odpowiednia reklama.

Jeśli mówimy o twojej firmowej stronie na facebooku, niezwykle ważne jest twoje zaangażowanie. Ilość relacji, jakie udostępniasz, to, jakie posty umieszczasz na stronie ma ogromne znaczenie. Musisz wiedzieć, jak dotrzeć do swoich klientów i jak ich zainteresować.

Postaw np. na krótkie filmiki, pokazujące życie firmy. Zaproś klientów do swojego świata i pokaż, że nie jesteś tylko nastawiony na zarabianie pieniędzy, ale to, co robisz to twoja pasja. Widząc, jak traktujesz ludzi lub jakich ludzi zatrudniasz, pokaże też wiele o Tobie jako pracodawcy.

Umieszczaj na stronie proste infografiki, mogą być także zabawne, aby zainteresować odbiorcę. Dbaj także o wyższy poziom prezentacji swoich postów czy filmów. Zakup do tego celu sprzęt wysokiej klasy, postaw na dobre jakościowo dekoracje, ćwicz swoje umiejętności krasomówstwa i nawiązywania więzi z odbiorcą.

Jeśli prezentujesz jakiś produkt — opisz go krótko i w interesujący sposób i umieszczaj linki do jego zakupu np. na stronie internetowej.

Wyświetlenia i lajki na rozkręcanie biznesu

Co możesz zrobić jeszcze? Ten, kto zaczynał swoją działalność w social mediach wie, że nic nie dzieje się od razu. Trzeba sporo pracy, wiele świadomości i starań, aby się wybić i być dostrzegalnym. A co, jeśli jest też prostszy sposób na zwiększenie swojej widoczności?

Sprawdź dostępne możliwości na stronie lajki.io, gdzie znajdziesz możliwości promowania i zwiększenia widoczności swoich postów poprzez większą ilość lajków czy wyświetleń. Sposób ten pozwoli ci między innymi na szybsze dotarcie do większej grupy odbiorców, a także pozyskania sponsorów do swoich usług.

Sprawdź, jakie to proste!

 

Artykuł sponsorowany