Pozycjonowanie stron- proste reguły i skuteczne działanie

Wprowadzenie nowości na rynek, pojawienie się nowej firmy, wymaga przeprowadzenia kampanii reklamowej i przedstawienia oferty odbiorcom. Nowy gracz na rynku zazwyczaj oczekuje, że reklama zapewni realne zyski  i wie, że zasięgi internetu są ogromne. Pozycjonowanie stron to krok w kierunku przyciągania kupującego – zaproszenia go do zapoznania się z zawartością witryny internetowej.

Prosta reguła pozycjonowania

Pozycjonowanie Oława opiera się na psychologicznym założeniu, że internauta przeglądając wyniki wyszukiwania, interesuje się jedynie linkami z pierwszej lub drugiej strony. Dalsze strony odwiedza rzadko, tylko w przypadku, kiedy nie znajdzie interesujących propozycji na pierwszych dwóch stronach. Gra w pozycjonowaniu stron toczy się kilkanaście miejsc w wyszukiwarce. Chętnych są tysiące. Tutaj nie ma miejsca na sentymenty – jest rywalizacja o czołowe pozycje i sympatię odbiorców. W późniejszym etapie pomagają zadowoleni klienci, którzy opisują na forach tematycznych swoje doświadczenia, wstawiają link, czy udostępniają treść z danej strony na portalach społecznościowych. Są to wartościowe działa promocyjne, ponieważ bierze w nich udział klient i pomagają utrzymać dobrą pozycję w wyszukiwarce. Dzięki pozycjonowaniu internauta zyskuje interesującą odpowiedź, a przedsiębiorca zwiększa swoją rozpoznawalność w sieci.

 

Klient w centrum

Przedsiębiorca, który zamawia reklamę, chce, aby dotarła ona do jak największej liczby osób. Powstanie portali społecznościowych zmieniło patrzenie na reklamę. Okazało się, że lepszą opcją jest skierowanie przekazu reklamowego do konkretnej osoby, która poszukuje danej treści. Pozycjonowanie stron opiera się na słowach kluczowych – frazach, które wpisuje internauta i na podstawie, których wyszukiwarka wyświetla materiał. Odpowiedź zgodna z zapytaniami zwiększa szansę na to, że odbiorca kliknie link, zobaczy stronę, przeczyta, obejrzy zdjęcia, zastanowi się nad ofertą, poleci, skomentuje lub skorzysta z przedstawionych propozycji. W celu potrzymania uwagi internauty dobrze jest prowadzić bloga firmowego. Wiele osób zaciekawionych wpisami wchodzi ponownie na stronę i czyta bloga, co też ma wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce.

 

Dobór słów kluczowych

Słowa kluczowe wybierane są przez pozycjonerów na podstawie profilu firmy i najchętniej wpisywanych słów. Muszą być połączone z dobrym tekstem, ponieważ tylko wtedy tworzą funkcjonalną całość dla automatów Google i odbiorcy. Stopniowo poprawiają pozycję strony. Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron, to zadanie stałe – brak takiego działania może oznaczać spadek w wyszukiwarce i mniejsze przychody z działalności.

 

Początkujący przedsiębiorcy zastanawiają się, czy warto zamawiać pozycjonowanie stron? Statystyki ruchów na stronach pokazują, że pozycjonowanie stron jest najlepszą strategią marketingową w sieci. To reklama tania, ponieważ działa bez nagrywania filmów, zatrudniania ulotkowiczów, czy cotygodniowego kupowania ogłoszeń w prasie.

 


Artykuł sponsorowany